Friday, October 22, 2010

Alahai KJ...


Warisan Tamar
23 Oktober 2010, Sabtu


HARI ini hari akhir Perhimpunan Agung UMNO (PAU) ke 61. Ucapan dasar Presiden UMNO nampaknya begitu berkesan kepada ramai pihak hinggakan saya lihat Chua Soi Lek pun terkulat-kulat dan perut memulas-mulas dalam kedinginan Dewan Merdeka PWTC disebabkan terhangatkan ucapan DS Najib! Bravo Mr Presiden...

Apapun, insan `desperado' ketika PAU 2010, tidak lain tidak bukan adalah hak milik kekal (free hold!) YB Khairy Jamaluddin (KJ) Sang Ketua Pemuda parti UMNO yang sangat berminat dan mengasihi pemuda dan pemudi bukan UMNO...Maka, Sang Ketua KJ ini pun `mengumumkan' 10 senarai sikap dan sifat buruk yang dikatakan oleh beberapa rakan blogger seumpama menggambarkan sikap dan sifat Sang Ketua KJ itu sendiri...Maka jua, juak-juak Sang Ketua KJ pun berkokok disana dan disini mengatakan ucapan berapi-api dan penuh toleransi dari Sang Ketua kesayangan mereka. Sang Ketua kononnya sudah menjadi terlalu matang dan bijak berpolitik sejak menang jawatan Sang Ketua secara `shopping sakan'. Matang dan bijak sebab banyak menggunakan pemikiran kepala lutut!

Nun di diseberang laut...negeri di Bawah Bayu, berlaku `pergeseran' antara kelompok ketua-ketua Pemuda...Mereka nampaknya teruja dengan cara `merampas' kuasa Anwar Ibrahim dan cara parti Gerakan menghebohkan sindrom `undi tidak percaya'...Ketua-ketua ini, ada antaranya menang pun serupa stail Sang Ketua KJ...jadi tidak hairanlah spesies Sang Ketua benar-benar meresapi tubuh sanubari kelompok ketua-ketua pemuda yang cakap macam mereka hebat sangat!!! Apakah ceritanya? Sampai masa kita kongsi bersama! 

Maknanya, pemuda zaman KJ lebih bermasalah dan sememangnya bermasalah pun...kata orang dah menang jadi Sang Ketua pun dengan cara `shopping sakan';...kiri kanan atas bawah semua pun balun! Suka hati engkolah KJ!!! Teruskanlah usaha untuk `meminta-minta' menjadi Pak Menteri...Saya cadangkan jadi Duta Timor Leste bertaraf Menteri pun elok juga!

Sang Ketua KJ juga `dikritik' dan amat diragui `keupayaannya melalui tulisan Farah Deeba. Tapi juak-juak Sang Ketua KJ kata, KJ ini matang dan berwawasan dalam politik! Betullah tu, matang dan berwawasan dalam membalun segala harta benda...hahaha!!!

Ucap selamat untuk Sang Ketua KJ...KJ Boleh!!!!

KJ Boleh!!!

KJ Boleh!!!

KJ Boleh Blahhhhh...



No comments: