Wednesday, October 27, 2010

PRK P185 Batu Sapi, Sandakan: PKR Teruskan Budaya Gaduh


Warisan Tamar
28 Oktober 2010, Khamis


SEPERTI yang kita semua ketahui, bukanlah PKR namanya jika tiada pergaduhan di sana sini! Ada gaduh baru sah PKR namanya. Budaya gusti ala WWF/WWE dalam PKR seperti biasa ditonton orang ramai di kedai-kedai kopi di sekitar bandar Sandakan lazimnya kedengaran di Semenanjung. Kini, masyarakat Sandakan mungkin akan berpeluang menyaksikan `kehebatan' PKR dalam mempertontonkan aksi-aksi stunt seperti baling kerusi, pecah sana sini dan sebagainya. 

Umum tahu bagaimana `hardcore' Thamrin bertembung dengan `hardcore' Ansari di Lapangan Terbang Sandakan. Kata orang, itu baru permulaan sebelum beberapa siri `gusti' yang lebih kamikaze! Jika ingin menyertai PKR pastikan tuan/puan sudah mempersiapkan diri tuan/puan dengan ilmu kekebalan, kerana kalau kurang ilmu mempertahankan diri alamat tuan/puan akan menjadi mangsa belasahan. Bayangkan PKR ini memerintah negara! Mereka telah diberi peluang oleh rakyat di Selangor untuk memerintah. Namun hakikatnya, lihatlah bagaimana budaya gusti dan samseng terus diterapkan samada dalam soal pengurusan parti mahupun pentadbiran negeri.




Jika pengundi di Batu Sapi masih juga mempercayai `angan-angan Putrajaya' PKR ~ apakan daya! Meskipun saya amat yakin orang Sabah mempunyai `vote power' yang luar biasa, tapi bukanlah PKR yang layak untuk menjadi galang ganti kepada parti pemerintah. Bayangkan saja, jika BN itu lemah dan buruk ~ PKR dan Pakatan Rakyat itu lebih buruk dan lembab selembab lembabnya! Pilihan ditangan pengundi!




Simpati atas nasib calon PKR Ansari bersama tim kempen beliau yang `terpaksa' basah kuyup terjun ke dalam laut. Saya tidak hairan jika pemimpin PKR akan menyalahkan UMNO dan BN sebab itu sudah perkara biasa. Walhal kisah orang lain dapat sedap meliwat pun disalahkan orang lain inikan pula kisah terjun dalam laut! Apa pula komen `hard core' Thamrin? Dukunglah dan sokonglah calon PKR kalian kesayangan Anwar Azmin! Pesan kepada Sdr Thamrin ~ anda masih belum cukup kuat ampu dan bodek. Anda juga tidak `jambu'...hehehe! Jika anda ada semua itu, tidak mungkin Ansari terpaksa `diimport' dari Tuaran walaupun sudah bertanding sekian banyak pilihanraya tapi tidak pernah menangpun.

Akhir kalam, untuk renungan pengundi Batu Sapi ~ jika Ansari ditolak oleh pengundi Tuaran apakah pengundi Batu Sapi bersedia menerima calon yang ditolak oleh pengundi dan rakyat ditempat Ansari sendiri? Jangan jadikan anda pengundi Batu Sapi menjadi bahan sindirin sinis pengundi dan rakyat Sabah khususnya di Tuaran. Mengundi Ansari bererti bersetuju dengan aktiviti terlarang liwat meliwat, mengundi Ansari juga bermakna Batu Sapi sudi menerima calon `reject' di kampung halamannya sendiri! Fikir-fikirkan...

 #Mungkin pengundi Batu Sapi boleh menafsirkan `logo baru' PKR ini? Usah perjudikan masa depan bersama PKR...

No comments: