Thursday, June 26, 2008

DATUK ANIFAH: `PRESIDEN' PARTI BEBAS SABAH?

Warisan Tamar
26 Jun 2008

Fuhhh...Datuk Yong Teck Lee, makin galak mengaitkan orang lain dalam `perjuangan' beliau. Terbaru beliau `mengajak' dan menawarkan Datuk Anifah Aman, Ahli Parlimen Kimanis (BN-UMNO) supaya sama-sama `menubuhkan kumpulan Ahli Parlimen bebas' dan mencadangkan sekaligus menyokong Datuk Anifah mengetuai kumpulan tersebut...lebih kurang sama macam Presiden lah!!! Ini semua gara-gara kenyataan `ikhlas' Datuk Anifah berkenaan pasukan bertindak terhadap PATI di Sabah yang akan dilancarkan sepertimana diumumkan oleh Datuk Seri Najib baru-baru ini. Dimana komen Datuk Anifah, task force tersebut hendaklah diketuai oleh YAB Ketua Menteri Sabah selaras dengan peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan berkaitan hal-hal imigresen.

WT- Alamak Datuk Yong! Macam Datuk Ghaffur Salleh, Ahli Parlimen Kalabakan (BN-UMNO) bilang a.k.a kata `kenyataan keras dari ahli parlimen BN/UMNO tidak semestinya digambarkan atau diinterpretasikan sebagai satu isyarat untuk menjadi dan menyertai pembangkang serta keluar dari BN'.

Don't jump to the conclusion lah Datuk Y....

UPDATE: Seperti saya jangka, Datuk Anifah menolak cadangan Datuk Yong. Katanya, mungkin beliau berkongsi aspirasi yang sama dengan Datuk Yong dalam memperkatakan isu berkaitan `kepentingan' Sabah dan rakyat Sabah tapi beliau tidak berkongsi pendirian sama dalam isu undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri.

No comments: