Sunday, November 21, 2010

BN: Logo Baru, Warna Baru ~ Muka Baru?

Warisan Tamar
21 November 2010


LOGO Dacing yang menjadi lambang dan panji-panji pasukan Barisan Nasional semakin menghampiri penamat riwayat hidup sejak `dilahirkan' pada 1 Jun 1974. Logo dan warna biru yang sinonim dengan Barisan Nasional akan `dimuziumkan'. Apakah logo dan warna pilihan 2010? Segar dan mekarkah logo dan warna baru Barisan Nasional itu kelak? 

Kata orang logo dan warna, hanyalah `penyeri' dan pelengkap wadah perjuangan sesebuah parti siasah. Pada saya, yang lebih penting untuk Barisan Nasional adalah transformasi dalam pengurusan dan pentadbirannya. Ia sedang dan berterusan dilaksanakan dibawah DS Najib. Samada ia diterima rakyat atau sebaliknya, sudah tentu PRU13 kelak adalah jawapannya!


Semoga dengan logo dan warna baru Barisan Nasional kelak, makin ramai juga muka baru ditonjolkan dan ditampilkan sebagai pemimpin Barisan Nasional. Ada baiknya mereka yang boleh dikategorikan sebagai `political animal' mahupun ` dinosaur politik'...diberi `peluang dan keizinan' untuk mengundur diri dan jika susah sangat ~ tendanglah dengan kekerasan! Jika itulah pilihan yang ada. Lebih baik mereka ditendang keluar atau Barisan Nasional yang akan disepak keluar!!!

# Akan datang kita bicara soal ~ kronisme dan nepotisme dalam politik Malaysia! Tungguuu...

No comments: