Monday, November 1, 2010

Dr Asri Cari Nahas!

 
Warisan Tamar
 2 November 2010, Selasa

SAYA katakan Dr Asri cari nahas sebab `saranan' beliau agar Anwar Ibrahim `berambus' dari arus politik sekarang bakal menggamit dan mengajak reaksi negatif dan jika bernasib `baik' memperolehi pelbagai cemuhan dan nista serta tuduhan dari mereka yang memperjuangkan Anwar Ibrahim. Seperti kata Karpal Sink ~ Anwar Ibrahim harus bertaubat!

Entah berapa ramai lagi pihak samada yang pernah berjuang bermati-matian mahupun cendikiawan serta ilmuan yang berpandangan bahawa Anwar Ibrahim harus bertaubat dan disisihkan dari politik mahupun `kehidupan' rakyat di Malaysia amnya. Tapi masih ada yang `menyanjung' malah `mempertahankan' apa yang dikatakan `konspirasi liwat' terhadap Anwar Ibrahim. Sebenarnya bukan setakat aktiviti liwat yang menhancurkan Anwar tetapi Anwar sudah `melewati' (boleh baca: meliwati) kepentingan agama, bangsa dan negara dengan kerakusan politik beliau hanya untuk melepaskan tengkuk beliau! (Nota: tengkuk beliau pernah sakit akibat jatuh dari kuda ~ ada banyak spesis kuda! Saiful pun pernah menjadi kuda)


....`Di samping menghormati sumbangan, saya rasa Ketua Pembangkang DSAI, sudah sampai masanya untuk bersara ‘politik’. Sudah banyak rentak tari politiknya yang makin tidak ‘seimbang’. Zamannya mungkin makin menyusur pergi. Saya tidak fikir generasi baru terus bertahan untuk melihat ‘story-design’ politik yang sama. Berilah peluang untuk beliau berundur dengan aman. Demi untuk mengujudkan pembangkang yang lebih berkualiti dan berkesan. Saya rasa beliau perlu menerima hakikat ini. Demikian setiap kita ada hari datang dan hari pergi. Biarlah kita datang disambut mesra, dan kita pergi diucapkan terima kasih dan hormat, bukan dipaksa keluar.' (Oleh Dr Maza)

Baca selanjutnya di ~

No comments: