Wednesday, February 20, 2013

Terpanasss: Jumaat Ini Pembubaran Parlimen?




Jumaat adalah penghulu segala hari. Selesai solat Jumaat mungkin paling afdal pengumuman pembubaran oleh DS Najib! Inilah masa paling sesuai untuk memukul gendang perang...gelombang biru dan merah sudah melanda segenap pelusuk negara. Pakatan pembangkang sedang dalam kelemasan...itu realitinya. Meski pengikut pembangkang semahunya akan menafikan gelombang kebangkitan rakyat yang semakin muak dengan gelagat memualkan pemimpin pembangkang.

Sabtu yang lalu, tanggal 16 Februari, berlangsung ceramah politik anjuran pakatan pembangkang di lokasi majoriti orang Melayu Islam di padang rekreasi AU3 Keramat. Tiada nama besar pemimpin pembangkang melainkan Anwar AlJuburi membawa bekas pegawai-pegawai tentera. Ia kononnya sebagai membuktikan bahawa kalangan bekas pegawai tentera juga sudah beralih menyokong perjuangan songsang pakatan pembangkang.

Sebelum Anwar Aljuburi berucap...hadirin dihiburkan dengan ceramah basi Dr Tan bekas Timbalan Menteri semasa berada dibawah BN. Ucapan penuh dendam dan kononya beliaulah pemimpin paling bersih semasa dalam kerajaan. Kerajaan dibawah BN habis kotor sekotornya....Realitinya rakyat sudah bosan dan jelek dengan nada ucapan yang berat sebelah...memburukkan pihak lain sedangkan rumah sendiri penuh kekotoran. Dengan yakin juga Dr Tan dicanangkan sebagai calon PKR di Parlimen Wangsa Maju (yang kini disandang oleh YB Wee yang menjadi YB Bebas selepas meninggalkan PKR).

Seperti Chua Jui Meng di Johor, Dr Tan adalah bekas pemimpin dibawah BN yang sudah direject oleh ahli-ahli parti...Anwar Aljuburi memang suka mengutip sampah yang tidak berguna! 

Kemudian bekas pegawai-pegawai tentera pula berucap...sama nada! mereka seumpama pegawai paling bersih dan pegawai tentera yang menyokong kerajaan BN semua kotor...ucapan bersifat menjilat Anwar Aljuburi. Paling lawak adalah pengumuman bahawa Anwar Aljuburi diumumkan sebagai bakal PM Malaysia ke7! Ptuihhhh....malanglah kalau rakyat Malaysia sanggup mempunyai PM seorang peliwat dan penyangak.

Pengumuman pembubaran Parlimen Jumaat nanti sangat dinantikan oleh rakyat dan pengundi untuk mengajar pemimpin pembangkang! Biar mereka tahu tinggi rendah langit....Tarikh pembubaran pada hari Jumaat seperti WT cadangkan DISINI.

Undi pembangkang bererti mengundi Anwar dan DAPig...bererti menyokong peliwat, menyokong LGBT, menyokong DAPig yang mahu menggunakan kalimah ALLAH...dan menyokong kehancuran negara!


No comments: