Sunday, October 9, 2011

TERKINI! Bajet 2012: Kenaikan Elaun Ahli Parlimen Dibatalkan!

YB Lembah Pantai ni cakap macam dia bagus sangat...dia seorang je lah yang suci, baik termasuk bapak dia Ketua Pembangkang. Mereka ini adalah antara yang lantang membantah kenaikan elaun Ahli Parlimen. Sikit-sikit untuk rakyat...perkataan rakyat itu sendiri rasanya sudah dinodai oleh mereka yang kononnya berjuang untuk rakyat. 

WT beranggapan Ahli Parlimen juga adalah manusia biasa...mereka juga merasakan kenaikan kos hidup apatah lagi apabila turun ke kawasan. Tapi yang membantah kenaikan elaun ini sebenarnya tak terkesan atau tak kisah pun dengan kenaikan kos hidup...duit mereka bersepah sana sini. Turun kawasan pun jarang-jarang bolehlah cakap tak nak naik elaun! 

Bayangkan Ahli Parlimen dari Sabah dan Sarawak...walaupun tambang, penginapan masih boleh dituntut semula tapi akan menjadi kaya raya ke Ahli Parlimen dengan kenaikan elaun tersebut? YB Nurul Izzah tak apalah...dah kaya sejak lahir hasil usaha dan titik peluh bapak dia Anwar Ibrahim terutamanya semasa menjadi Menteri Kewangan!

No comments: