Wednesday, October 29, 2008

MENGANGKASA PEMIKIRAN MEMPERKASA PEMUDA


29 Oktober 2008, Rabu

SELESAI sudah mesyuarat dan pemilihan bagi Pemuda UMNO Bahagian Sipitang yang telah diadakan di Dewan Serbaguna SFI, Sipitang pada 25 Oktober 2008 (Sabtu). Mesyuarat bermula agak lewat pada jam 4.20 petang dan ditangguhkan kira-kira pada jam 12.00 malam. Secara umumnya, mesyuarat dan pemilihan tersebut berjalan dengan lancar walaupun terdapat perbezaan pendapat dan prinsip dalam beberapa perkara terutama dalam memutuskan 10 wakil Pemuda ke Mesyuarat Bahagian Sipitang dan siapakah calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Namun ia selesai tanpa tercetusnya sebarang kejadian yang tidak diingini.

Saya ingin mengucapkan tahniah dan syabas kepada barisan kepimpinan Pemuda UMNO yang telah terpilih dan diberi kepercayaan oleh para perwakilan. Kepelbagaian latar belakang dan kepakaran sudah tentu akan memberi manfaat kepada semua. Lebih 2/3 dari barisan kali ini adalah merupakan muka baru dan mempunyai kekuatan tersendiri dalam meniti liku-liku perjuangan. Kita lupakan kehangatan pemilihan dan bak kata orang carik-carik bulu ayam akhirnya tercantum jua. Maka, ayuh kita bersatu semula dan seiring bergerak untuk memajukan dan memperkasakan Pemuda UMNO khususnya di Bahagian Sipitang.

Banyak agenda yang perlu ditangani dan dilaksanakan seperti penambahan ahli Pemuda, penyusunan semula cawangan, perpaduan Pemuda, transformasi minda dan sebagainya. Sesungguhnya apa jua yang ingin dilaksanakan perlulah dilakukan dengan kerjasama para Pemuda. Mudah-mudahan perjalanan perjuangan untuk memartabatkan dan memperkasa Pemuda mendapat berkat dan redha-Nya. Kita akan terus berusaha namun Allah jua yang menentukannya.

Meniti arus transformasi, mengangkasa pemikiran, memperkasa Pemuda
- Salam Transformasi….!


BARISAN KEPIMPINAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN SIPITANG (2008)

KETUA PEMUDA
Sdr Hj Hafiz Yamani Datuk Seri Panglima Musa

NAIB KETUA
Sdr Matbali Hj Musah

AJK DIPILIH (15)
Jakaria Jaidin
Zulhelmi Asbi
Mohd Yunus Juisin
Mohd Fauzi Hj Salleh
Nizam Arsad
Hj Adnan Osman
Abd Aziz Taip
Mohd Fariez Ruslan
Mohd Sufri Omarali
Jaffar Hj Jalaf
Mohd Sani Hj Mukjin
Maslee Jahar
Paridin Sitem
Helmi Saidin
Aineh Abdul Rahman

No comments: