Friday, April 29, 2011

(Ini Pun Panasss...) Ketua Pemuda UMNO Sabah Dipecat?


29 April 2011, Jumaat

Ketika ini Pakatan Rogol (puak pembangkang) bergelut dengan bermacam masalah terutamanya parti yang mempunyai majoriti pengikut dan pemimpin Melayu beragama Islam. Bezanya dengan parti DAP yang semakin kukuh dan didokong kuat oleh kaum mereka.Orang kata itulah semangat kiasu mereka yang hebat! 

Apakah UMNO semakin kuat? Jika tidak semakin lemah, UMNO sebenarnya mungkin meningkat sedikit berdasarkan prestasi beberapa siri pilihanraya kecil tetapi dari sudut lain masih ada puak-puak atau segelintir pemimpin mereka yang berjuang bukan untuk rakyat tetapi memperjuangkan perut mereka agar puncak kuasa kekal milik mereka! WT yakin mereka akan menjadi calon BN/UMNO khususnya di Sabah. DS Najib tidak akan mampu melakukan apa-apa untuk membendung kerakusan pemimpin UMNO ini. Mereka inilah yang akan menghancurkan UMNO. Mereka juga yang menyebabkan rakyat membenci UMNO...

WT sudah mendengar berbulan-bulan lalu berkenaan sekumpulan Ketua Pemuda UMNO Bahagian di Sabah yang mahu melakukan `rampasan kuasa' dan ingin `menguburkan' Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kenigau yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Negeri, Saudara Azman Ruslan. WT akan mendedahkannya di masa yang sesuai. Jika mereka ini tidak `disingkirkan' maka merekalah yang akan `memusnahkan' UMNO di Sabah. Sesiapa yang dianggap tidak `sekepala' dengan kehendak mereka akan diterjah secara zalim dan kejam! Sudah pasti mereka mempunyai `individu' tertentu yang mempunyai `kuasa'...siapa? Tungguuuu...

Akhirnya mereka berjaya menyingkirkan Sdr Azman dan mereka mungkin sedang berkenduri menyembelih lembu atas kejayaan mereka. Kalau UMNO kalah pun, mereka tidak akan susah...yang susah adalah rakyat marhaen...DS Najib tidak mungkin membaca tulisan ini tetapi percayalah...Puak pembangkang di Sabah tidak sekuat mana tetapi BN Sabah juga tidak mustahil dikejutkan sepertimana BN Sarawak! BN/UMNO kalah bukan kerana parti tetapi kerana segelintir pemimpin mereka yang otak di tempurung lutut! Rakyat mengundi pembangkang bukan kerana sepenuhnya benci BN/UMNO tetapi sebab menyampah dengan muka pemimpin mereka...

Adakah agen KJ sedang menjalankan program penghapusan pemimpin menentang mereka? Mereka memang layak digelar tali barut....Mereka umpama spesies si Kitol di Negeri Dibawah Bayu...Sabah!

Sabah Umno Youth Vice-chiefs Want Explanation Over Azman's Removal

KOTA KINABALU, April 29 (Bernama) -- A group of Sabah Umno division youth vice-chiefs has demanded an explanation over the rationale behind the immediate removal of state Umno youth chief Azman Roslan.

Group leader Mohd Razali Razi, who is Sepanggar Umno Youth vice-chief, expressed shock over the national Umno Youth leadership's decision to replace Azman.

He said the lawyer was an able youth leader and acceptable to the state Umno Youth.

"The timing of the (Azman's) removal has no justification when taking into consideration that we are now gearing for the coming general election and in the midst of positioning our party to capture the trust of the people.

"If there is no acceptable explanation over the removal, we urge that Azman be reinstated as the Sabah Umno youth chief," he told reporters when met at Terminal 1 of the Kota Kinabalu International Airport (KKIA) here today.

Mohd Razali said the removal would create an inference that the position of Sabah Umno Youth chief was exclusively subject to the discretion of the Umno Youth chief, without any need of prior consultation with the Sabah Umno youth.

Meanwhile, Azman confirmed his removal and said that he was informed about it only last Monday through a letter faxed to Sabah Umno office, here.

He said he abided by the decision of the national Umno Youth leadership and vowed to continue his political struggle in Umno.

He confirmed that there would be changes in the Sabah Umno Youth leadership, adding that state Umno Youth vice-chief Awang Kadin Tang was tasked with leading the state movement.

No comments: