Monday, April 13, 2009

`PEGAWAI KANAN' YB KHAIRY, KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA


Warisan Tamar
13 April 2009, Isnin (PM)

HARI ini YB Khairy sudah menamakan dan melantik para pegawai kanan Pemuda UMNO Malaysia. Merekalah akan menjadi otot-otot pergerakan dan penjana segala perancangan yang bakal ditentukan oleh YB Khairy. Saya pasti mereka-mereka ini adalah individu kepercayaan YB Khairy. Tapi saya rasa mereka bukanlah member-member kita yang berada di Tingkat 4 itu. Apatah lagi TPM, Tan Sri Muhyiddin pun sudah masuk pejabat TPM hari ini. Pasti istilah budak-budak Tingkat 4 selepas ini eloknya kita hapuskan sama sekali. Jangan jadikan ia satu bahan untuk `melemahkan' hormon-hormon proaktif YB Khairy.


No. 4 selalu dikaitkan dengan kepercayaan orang Cina iaitu membawa maksud suwei a.k.a mati. Namun sebgai muslimin mahupun muslimat, usahlah percaya kepada kepercayaan sedemikian. Kita percaya kepada Qada Qadar Ilahi. Diharap 4 orang pegawai kanan YB Khairy ini tidak akan menghampakan YB Khairy dan yang maha penting, jangan poyo bila Pemuda UMNO mahu berurusan di pejabat Pemuda. Jangan `act' dengan handphone canggih, jangan bongkak dengan kemeja kain linen import, jangan sombong dengan kereta mewah anda...Pegawai-pegawai ini seharusnya mencerminkan `perjuangan' YB Khairy dalam Pemuda UMNO. Jangan ingat dengan jawatan yang dilantik ini sebagai platform untuk mencari kaya (atau menambah kekayaan!). Perangai hodoh para pegawai ini kelak akan membawa kepada persepsi negatif dan akan membebankan YB Khairy. Jangan buat tidak tahu - YB Khairy sudah cukup `tenat' dibebani oleh pelbagai macam persepsi politik. Malah ada yang kata YB Khairy juga berdepan dengan realiti politik negatif.


Apapun, kita tengok sama-sama! Selamat bertugas kepada Sdr Megat Firdouz Tan Sri Megat Junid (Penolong Setiausaha), Datuk Rozabil Abd Rahman (Penolong Bendahari), Datuk Reezal Merican Naina Merican (Ketua Penerangan) dan Sdr Shaiful Hazizy Zainol Abidin (Setiausaha Kerja). Pesan akhir saya, jangan lebih sudu dari kuah! Jangan suka memberi 1001 alasan bila Pemuda UMNO berurusan!


WT- Yang menang tidak akan menang semua, Yang kalah juga tidak akan kalah segalanya. YB Khairy dan Datuk Reezal, harus memahami makna kata-kata yang sudah lazim diungkapkan ini.


Salam Transformasi....

No comments: