Monday, April 6, 2009

BN MENANG BESAR....


Warisan Tamar
07 April 2009, Selasa
(AM)

WT- Maaf le, tajuk tu gempaq sikit! Macam si Raja Auta...

TAMAT sudah tempoh berkempen untuk PRK Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai. Hari ini para pengundi akan membuat keputusan selepas lebih seminggu dihidangkan dengan pelbagai bentuk `gula-gula’ dan kejutan-kejutan...walaupun ada kejutan anti klimaks daripada Sdr Anwar Ibrahim...sememangnya sifat auta masih terus melekat didalam dirinya! Saya tidak berniat mengulas tentang isu-isu sepanjang kempen PRK kali ini...banyak info, pendedahan, penipuan, kejutan dan sebagainya sudah dijelmakan untuk pertimbangan para pengundi.

Saya suka menyentuh tentang keputusan yang bakal diterima yang dijangka selewat-lewatnya pada jam 9 malam. Saya amat pasti juga siaran media massa dan elektronik termasuk sahabat bloggers akan menyelusuri setiap saat detik menanti keputusan PRK dan pasti juga akan bersambung selepas keputusan diumumkan. Siapa yang menang? BN yakin BN akan menang. Demikian juga dengan Pakatan Rapuh. Bebas? Mereka pun yakin akan memberikan kejutan.

Ada banyak juga telahan dan andaian serta ramalan keputusan yang berlegar-legar terutamanya di kedai-kedai kopi. Yang pasti beberapa nombor mula keluar iaitu 3-0, 2-1 dan 1-1-1. Tidak perlu saya jelaskan apa maksudnya. Sebab semua pun pandai matematik. Lagipun saya tulis dalam Bahasa Malaysia/Melayu bukan dalam Bahasa Inggeris!!!

Seorang rakan yang berada di lokasi PRK menyatakan bahawa peluang BN 50-50 terutamanya di BG dan BS! Maksudnya ada peningkatan tetapi tiada kepastian kemenangan...Saya tanya apasal tak yakin ke BN akan menang 3-0??? Jawabnya merendah diri, lebih baik jangan over confident bro!

Benar!!! Mana-mana pihak yang yakin terlampau (over confident) tentu amat sukar menerima kekalahan kelak. Kita sudah tentu tidak mahu lagi adegan lagak ngeri seperti berbaring atas jalan raya akan berulang tayang lagi selepas PRK ini. Saya juga pasti puak Pakatan Rapuh akan melemparkan 1001 alasan dan tuduhan sekiranya mereka diaibkan dan dikejutkan dengan kekalahan `kuda-kuda’ mereka kelak. Alasan dan tuduhan itu kelak akan dijaja ke seantero dunia waima ke mahkamah sekalipun yakni semasa perbicaraan kes liwat berlangsung. Jika mereka menang, maka bertambahlah yakin mereka bahawa SYURGA sudah semakin dekat untuk mereka. Seperti selalunya, puak Pakatan Rapuh akan terus bongkak bahawa mereka adalah MAKSUM daripada dosa dan kemenangan yang dikecapi kerana mereka lebih disayangi Allah!

Oppsss...setakat tulisan ini ditulis, para pengundi sedang tidur nyenyak. Keputusan hanya menyusul malam nanti. Sama-sama kita lihat, siapa yang kena??? Saya cuba membayangkan raut wajah Raja Auta itu nanti jika mereka kena hatrick 3-0!!!

Salam Transformasi....




No comments: