Thursday, June 7, 2012

IKATAN: Parti Syok Sendiri Oleh Kadir Sheikh Fadzir!

 Menjelang PRU13, banyak cara untuk seseorang menarik perhatian kata sesetengah orang `cara untuk minta dibeli'. Pemimpin yang semakin lapuk dan jatuh nilai harganya akan melakukan apa saja untuk menarik sekuat perhatian daripada pihak berkepentingan. Dari segi, politik, mereka mahu menarik perhatian parti pemerintah dan parti pembangkang yang sudah established. Demikianlah yang berlaku!




Penubuhan parti baru adalah salah satu cara untuk menarik perhatian. Sejauhmana keberkesanan `methodologi' ini, WT yakin majoriti tahu jawapannya! Timbul persoalan demi persoalan...

Apakah parti tersebut cuma hidup setakat PRU13? Maknanya akan mati dan terus berkubur selepas PRU13. Itu hampir-hampir pasti. Silap haribulan pengasas parti itu yang lebih awal `berkubur'!

Pada WT, penubuhan parti baru menjelang PRU13 memang lawak di tengah malam! Mungkin juga pengasas parti dan majlis tertinggi parti itu kemaruk mahu bertanding pada PRU13...Tapi jadi calon BEBAS bukankah lebih mudah dan murah?

Atau pengasas parti kemaruk mahu menjadi Presiden parti? Hahahaha....sekurang-kurangnya boleh bermimpi dan berangan lebih hebat daripada Mat Jenin...Mimpi dan angan-angan apa? Bolehlah pengasas parti mimpi dan berangan `kalaulah parti aku menang besar, pastilah aku jadi Menteri Perdana!'

Atau kalau menang satu kerusi pun, parti masih boleh buat duit! Kerusi boleh jual kepada pembida yang terbaik....Tapiiii....kalau ada yang mahukan kerusi itu! Kecualilah kerusi itu jadi pemutus untuk mana-mana blok parti memerintah. Kalau begitu, pasti mahal dan tinggi harganya! Pasti ongkos modal tubuhkan parti dapat pulangan yang tinggi dan lumayan.

Apapun sebenarnya, parti dan pengasasnya memang buang karan dan menghabis beras! Apa boleh buat....nak sangat syok sendiri...ikut suka hati lah!


Kepada Kadir Sheikh Fadzir dan parti IKATAN beliau...Selamat Gulung Tikar...selepas PRU13! 
&
Bolehlah mula buka `open tender' kalau-kalau ada orang rasa `terancam' dengan sokongan kuat rakyat Malaysia terhadap parti IKATAN!


Woiii Kadir, tak payah membohonglah....bukan nak merendahkan kemampuan dan kredibiliti Menteri pencen macam Kadir....tapi kalau iya pun masih ada nafsu dalam politik, agak-agakkkk le orang tua woiiii.....


# Apa agaknya perasaan adik beradik orang `bengong' macam Kadir IKATAN ni? Bangga kot.....:(


# Anwar `The Liwat Man' agak-agak happy tak? Silap haribulan, mangkuk Anwar ni pun dah banyak kali `kencing' Kadir...tu pasal Kadir buat parti syok sendiri beliau! Sekurang-kurangnya Kadir sama level dengan Wan Azizah, Hj Hadi, Karpal Singh dan sudah tentu sama level dengan DS Najib!....Sebagai Presiden parti!!!


No comments: