Wednesday, February 29, 2012

Panasss Khalwat & Liwat: ISRAEL ATAU PAS FOR ALL?


# Apalagi yang tinggal pada PAS? Ibarat kalau dalam soal kewangan atau pembiayaan kewangan, PAS sudah dalam kategori `lelong dan dilelongkan' dan dah hampir sangat untuk dibungkuskan serta dimufliskan. Dari dulu orang dah kata;

PAS bukan AGAMA
Pemimpin PAS bukan MAKSUM
PAS bukan tiket ke SYURGA

Tapi korang (penaksub PAS & Anwar & DAPig) tetap percaya dan taksub bahawa PAS adalah SEGALA-GALANYA. Kini korang tetap yakin bahawa PAS For ALL!!! 

Kepada golongan PAS For ALL, buka hati dan minda (jangan buka pakaian nanti kena khalwat atau liwat)...bacalah tulisan YB Datuk Zulkifli Noordin dibawah;


Salam 2 all. 

Majlis Syura PAS memberi kata-dua kepada manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah Tuhan - Anwar Ibrahim: "samada menarik balik kenyataan “menyokong sebarang usaha untuk mempertahankan negara Israel” seperti yang disiarkan oleh media pro-Yahudi Wall Street Journal, atau menyaman WSJ kerana memfitnah!

Sehingga hari ini Anwar tidak mematuhi kata-dua Majlis Syura itu. Tarik balik pun tak, saman WSJ pun tak! Sebaliknya Anwar bersama beberapa penaksub Anwarinasnya berjumpa Datuk Nik Aziz; dan membuat kenyataan “semuanya dah selesai”.

Datuk Nik Aziz, yang memberi “katadua” itu membuat komen, “Anwar sudah memahami pendirian PAS”. Itu sahaja? Takkan kot yop? Macam tu sahaja dah setel semua?

Pada teman ini satu penghinaan besar kepada PAS. Semua orang tahu bahawa PAS cukup fobia dengan perkataan “Israel” ni! Sampai pemain kriket Israel datang pun dema buat demo tengahari panas. Sanggup masuk jail lagi!

Sampai kalau ada penceramah tersalah sebut “malaikat Israel” pun kena maki!

Tapi PAS hari ni dah tak macam dulu! Sampai slogan “PAS 4 ALL” bunyi sama macam slogan pelancongan “ISRAEL 4 ALL” pun dema tak kisah dah. Sampai lambang slogan “PAS 4 ALL” tu pun nampak macam lebih kureng aje dengan “ISRAEL 4 ALL” pun tidak memfobiakan PAS lagi!

Cuma satu persoalan teman nak lontarkan kepada para parasitus kalkatus rakus? Apa kata mike terbalikkan senario. Apa kata YAB Dato’ Sri Najib yang kata:

“UMNO dan BN menyokong sebarang usaha untuk mempertahankan keselamatan negara Israel!”.

Teman cukup yakin mike akan tengok tak cukup kertas dan dakwat nak tulis maki hamun yang akan dihamburkan oleh para parasitus kalkatus rakus. Teman takkan terkejut kalau ada yang sampai mengisytiharkan kapior kepada PM, UMNO & BN!

Alangkan PM baru pakai baju kurta semasa perayaan Thaipusam baru-baru ni pun ada parasitus yang memaki hamun, caci maki dan pelbagai macam lagi sumpah seranah! Toghut, munapek, kapior! Apa yang dema tak sebut?

Sedangkan para parisitus ni lupa kawan-kawan kita dalam jemaah Tabligh banyak yang pakai kurta yop! Eh, sedara kita di Bangladesh & Pakistan boleh kata ramai yang berkurta yop! Takkan dema semua tu kapior, toghut & munapek yop?

Tapi ni namanya “Politik Dualam” – cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap! Bila kena batang hidung sendiri, semuanya halal belaka! Kalau kena orang lain, maki sehabis maki, kutuk sehabis kutuk, caci sehabis caci!

Lambang pertubuhan JATI yang melambangkan perpaduan Tiga Unsur “Islam-Melayu & Raja-Raja” pun dema kata lambang setan!
Sedangkan lambang “PAS 4 ALL” kelihatan sama dengan “ISRAEL 4 ALL” kaum parasit kelu habis. Lambang PKR “Mata Satu” saperti Dajjal Mata-Satu dan lambang kumpulan Yahudi Zionis “Illuminati” kaum parasit jadi bisu tak terkata apa-apa!

Para parasitus kalkatus rakus ini sudah menjadi “Syaitan Bisu”, sebijik kaum yang ALLAH sebut dalam Surah Al Baqarah: 6-18, “golongan PBB-Pekak, Bisu & Buta”!!!

 

Saturday, February 25, 2012

Panassss Isu Lembu: Pengerusi Eksekutif NFC Akan Didakwa Pecah Amanah


# Sedikit sebanyak WT bersimpati dengan Shahrizat Jalil, Ketua Wanita UMNO. Bak kata orang, lembu punya susu Sapi dapat nama...Hakikatnya Lembu & Susu tidak dapat dipisahkan! 

Demikian juga Pengerusi NFC dengan Sharizat Jalil. WT ingin menulis berkenaan Lembu ini tetapi ruang masa agak terbatas (mungkin esok lusa!). Secara umumnya, memang bisnes suami tidak semestinya berkait dengan isteri. Tetapi bolehkah kita mempercayai bahawa suami isteri tidak tahu menahu hal yang berkenaan. 

Memang soal memperolehi `kepercayaan' kerajaan dengan pinjaman `mudah' adalah soal kredibiliti syarikat NFC. Tapi pada moralnya, penglibatan Datuk Mohd Salleh Ismail dalam bisnes lembu sepatutnya dielakkan. Memang tidak adil! Tapi itulah realiti persekitaran politik semasa di Malaysia. Jika Shahrizat Jalil adalah peguam atau ahli biasa UMNO tidak mengapa...tapi beliau adalah Ketua Wanita UMNO dan seorang Menteri & Senator. 

Malang bagi Shahrizat! Kerana nila setitik rosak susu Lembu satu Malaysia...

PDRM CADANG PENGERUSI EKSEKUTIF NFC DIDAKWA PECAH AMANAH

KUALA LUMPUR 25 Feb. – Polis mencadangkan agar Peguam Negara mendakwa Pengerusi Eksekutif Pusat Fidlot Nasional (NFC), Datuk Dr Mohamed Salleh Ismail atas pertuduhan pecah amanah.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, cadangan itu terkandung dalam kertas siasatan yang sedang disiapkan polis, setelah dikembalikan oleh pihak Peguam Negara Selasa lepas bagi menyiasat beberapa perkara lain.

"Kita ada menyelitkan cadangan ini agar pihak Peguam Negara mengambil tindakan itu. Kertas siasatan ini akan dikembalikan dalam masa terdekat,” katanya ketika dihubungi Bernama malam ini.

Isu NFC, yang diterajui Mohamad Salleh, suami Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, mula mendapat perhatian ramai selepas Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada Oktober lalu menyatakan pusat itu gagal memenuhi matlamat penubuhannya.

Ia semakin panas selepas pembangkang mendakwa wujud penyelewengan terhadap peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta yang disalurkan kepada NFC.

NFC ialah projek ”Lembah Daging” di Gemas, Negeri Sembilan yang bertujuan meningkatkan pengeluaran daging tempatan serta mengurangkan pergantungan negara terhadap daging import. 

SELAMAT PENGANTIN BARU! BADRUL AMIN...

# Entri dibawah disiarkan lebih setahun yang lalu. Tiada salah dan cacat cela sebenarnya. Poligami dibenarkan dalam Islam (tertakluk terma dan syarat!). Badrul Amin berjawatan lantikan politik dibawah kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, maka tiada juga alasan mengatakan beliau tidak mampu.

Cuma bila dikhabarkan Badrul Amin ditangkap khalwat di Kuantan, Pahang maka kita `berhak' menyoal dan mempersoalkan beliau. Sebagaimana dia juga `berhak' melabel AnuWar Israel sebagai Imam Mahadi. Badrul Amin juga kemaruk politik dan kini kemaruk `seksualiti'. Apakah dengan dua isteri yang ada masih belum mencukupi untuk nafkah batin? Atau mungkin Badrul Amin sudah kembali single. Tapi kalau iyapun Badrul, apasalahnya kahwin lagi satu...kuota membenarkan sampai empat! Mustahil tak tahu pra syarat tersebut, kata alim sangat!

Walaubagaimanapun, berita ini tentu diterima dengan penuh gembira oleh Timbalan Presiden PAS iaitu Mat Sabun (Mat Sabu) yang terkenal dengan skandal phone seks beliau dengan wanita bernama Normah...Kes khalwat al-Ustad PKR ini, mengukuhkan lagi hipotesis bahawa PKR memang `suka' aktiviti tidak bermoral termasuk kes liwat Al-Juburi dan kes ADUN Bukit TeLANJANg....

TAHNIAH BADRUL AMIN...


 
Warisan Tamar
19 November 2010, Jumaat

TAHNIAH! memang benar-benar tahniah kepada manusia yang menggelar dan digelar Ustaz Badrul Amin. Beliau kelahiran pantai Timur Sabah. Pemimpin tegar reformasi Anwar Ibrahim yang sedang berhadapan kes liwat II. Kini merupakan pemimpin kanan PKR ~ sebuah parti yang semakin karam! 

Badrol Amin dikenali dengan zikir munajat beliau yang kata orang boleh membawa seseorang yang mendengar atau menyertainya `cair' atau mencurahkan airmata. Beliau pernah bertanding pada PRU di Sabah namun tewas kesemua percubaan beliau. Kemudian bertanding lagi di bumi Semenanjung. Tewas lagi....bak kata orang hidung kemek, pipi tersorong-sorong! Kerana `kesetiaan' beliau kepada perjuangan `suci & murni' Anwar Ibrahim, beliau `makan gaji' dengan kerajaan Negeri Selangor!

Tahniah! Dr Badrol Amin ~ memang benar telahan orang ramai ~ suara beliau bisa mencairkan hati orang apalagi yang bernama wanita.  Selamat Pengantin Baru ~ Badrol Amin & Harlina Zainuddin (Kuota No.2)!

# Al Ustaz Badrol Amin pun ada nafsu ~ dia juga manusia biasa, tidak maksum. Eloklah dia berkahwin lagi...jika mampu zahir batin, apa salahnya kuota dipenuhi sepenuhnya! Cayalah Ustaz...ayat memang power lah orang tua ni!

Thursday, February 23, 2012

SPBA & Penjawat Awam: Kerajaan BN Bakal Tumbang PRU13!


WT memang berhasrat menulis tentang beberapa perkara yang sedang hangat di pasaran. WT boleh memilih tajuk cerita Anwar & Israel, NFC & Shahrizat, UMNO (Sabah) Sdn Bhd dan sebagainya. Tetapi cerita berkaitan Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) sebenarnya lebih menarik dan perlu dikecohkan agar kerajaan BN sedar dan mendengar denyut nadi penjawat awam! Itukan namanya `rakyat didahulukan!'. Bukan isu lain tidak `seronok' diceritakan tetapi biar saja kita tunggu masa yang lebih sesuai.

Sebelum itu, WT setuju sangat bila Datuk Musa Sheikh Fadzir kata kabinet kerajaan BN jangan ada sindrom bisu yakni diam membatukan diri bilamana mereka perlu bersuara untuk mempertahankan kerajaan BN. Asyik-asyik DS Najib dan TS Muhyiddin bersuara! Yang lain dah kena penyakit mulut kot...tapi mungkin juga mereka sedang mempraktiskan strategi `bermain selamat atau playsafe dalam politik'. Bermain selamat untuk menumpukan `kempen dan lobi' diri sendiri agar menjadi calon BN pada PRU akan datang dan dalam masa yang sama tidak mahu terjebak sebagai seorang yang bersuara `lantang dan celupar' menentang pembangkang. Matematiknya mudah! kalau pembangkang kononnya menang, masih ada peluang ikut serta puak pembangkang...tidaklah rasa segan sangat sebab tidak pernah `suara menentang' pembangkang diluahkan. WT rasa sebabnya ialah tidak mahir dengan isu dan menanganinya dengan pembangkang. Kemudian sebab mahu menjaga kepentingan diri sendiri!

Balik pasal SBPA. Kerajaan BN selalu `masuk perangkap samar' yang dipasang oleh pegawai-pegawai kerajaan sendiri. Kemudian ia menyebabkan keputusan flip flop...zaman Pak Lah memang selalu dah berlaku flip flop ni! WT sokong sangat CUEPACS menentang keras pelaksanaan SBPA jika tiada penyelesaian win-win situation. WT ada keluarga, saudara mara dan rakan taulan yang berkhidmat sebagai penjawat awam. Sokongan ini juga untuk mereka. 

Bagi yang tidak tahu, dalam SBPA struktur perkhidmatan terbahagi kepada 4 iaitu, kumpulan premier (KSN / KSU), Pengurusan Tertinggi (JUSA), Pengurusan & Profesional (Gred 41-54) dan Kumpulan Pelaksana (Dibawah Gred 41). 

Jika kita teliti jadual gaji penjawat awam mengikut 4 kumpulan tadi, berbanding dengan skim perkhidmatan sedia ada iaitu SSM. Apa yang kita akan dapat lihat adalah kejutan 1Malaysia! Disinilah mengapa WT mengatakan segelintir pegawai kerajaan sendiri yang `mencipta bom jangka' untuk kerajaan BN. Malang berterusan apabila Menteri kerajaan BN berkenaan pun mungkin main angguk sahaja. Soal main angguk sahaja, ini sudah dijangka dan pegawai kerajaan terbabit sudah tahu bahawa `idea mangkuk hayun' mereka ini tidak akan mendapat bantahan dari kerajaan BN. Maka, apa yang berlaku sudahpun dilakukan dan sedang berlaku...peningkatan gaji bagi kumpulan Premier dan kumpulan JUSA memang berbaloi-baloi! Manakala peningkatan gaji kumpulan dibawah mereka sangat menyedihkan. Jika `orang atas' naik sehingga 80%, `orang bawah' ada yang cuma naik beberapa % sahaja. 

Isu utama SBPA ialah ketidakadilan yang sangat kronik kenaikan gaji dari SSM kepada SBPA! Adil dan berbaloi-baloi untuk orang atas tapi orang bawah dapat sisa tulang dan sudah macam kucing kurap! Soalnya idea bernas dan brilliant siapakah SBPA seperti ini? 

Orang atas ini selain umurnya semakin lanjut dan ramai yang suka berlagak. Ramai yang tidak memandang langsung pun surat sokongan para YB walaupun bukan surat sokongan berkaitan projek! Ada sahabat kata, kerja mereka turun naik kapalterbang kelas 1, ulang alik oversea hadir seminarlah kursuslah..., kemudian chair meeting dan menu lunch atau dinner boleh pilih caterer mana nak!, arah pegawai kumpulan Pengurusan Profesional (Gred 41-54) buat paperlah, cadanganlah dsbnya then main golf! Yang lebih berbaloi-baloi bila ada dikalangan mereka ini bukannya naik pangkat dalam kumpulan Premier dan JUSA sebab bagus kerja tapi sebab jaguh bodek! Jagoan bodek bukan perlu pandai dan hebat pun dalam kerja...

Dikhabarkan bahawa sekiranya SBPA diteruskan tempohari tanpa bantahan CUEPACS, 2/3 daripada bajet untuk imbuhan-imbuhan dibawah SBPA adalah untuk kumpulan Premier JUSA tadi! Bermakna, cuma 1/3 sahaja untuk kumpulan `balaci' atau `orang bawah' yang dikulikan untuk buat segala macam kerja! Mungkin ada yang akan bersuara, bajet besar dan imbuhan melampau itu memang padan dengan fungsi dan tanggungjawab Premier JUSA. WT sangat setuju, sebab Premier JUSA yang otak bergeliga inilah maka SBPA yang ada sekarang ini bakal menjadi bom atom kepada kerajaan BN! Otak yang digunakan untuk meratah dan membalun sebahagian besar bajet untuk imbuhan kumpulan mereka. Sedangkan jumlah mereka lebihkurang dalam 4-5 ribu sahaja dalam kerajaan. Mudah kata, `aku boss, aku punya sukalah!'

Kerajaan BN jangan lupa bahawa kumpulan `balaci' yang cuma mendapat kenaikan kecil tadi berjumlah lebih 1 juta orang. Semua sudah akil baligh dan layak mengundi. Campur dengan sedara mara, rakan taulan....maka, AnuWar Israel tersenyum panjang sebab walaupun identitinya sudah bertukar kepada AnuWar Israel dan dibenci oleh orang Melayu Islam (majoriti dalam penjawat awam) tetapi AnuWar Israel amat yakin bahawa undi mereka akan beralih kepada blok politik AnuWar Israel. Bukan sebab AnuWar Israel itu bagus dan diterima sebagai pemimpin tetapi sebagai `protes' kepada kerajaan BN jika kerajaan BN mengambil sikap `bangang' dalam menangani isu SBPA ini! Kalau kerajaan BN rasa kumpulan otak udang bergeliga iaitu Premier JUSA seramai 4-5 ribu orang lebih berharga berbanding lebih 1 juta kumpulan orang bawah dan `balaci'...maka, bermula dari sekarang eloklah berkemas dari pejabat dan rumah milik kerajaan!

Kalau iya pun nak capai cepat status negara berpendapatan tinggi, agak-agaklah wahai kerajaan BN! Berapa ramai YB dari BN yang tahu dan memahirkan diri dalam isu SBPA ini? Kalau tak tahu macam mana nak tackle hati cikgu-cikgu kat kawasan, jururawat, kerani dsbnya. Jawapan skema yang biasa didengar, isu SBPA sedang dalam kajian semula oleh JPA dan CUEPACS. Nak lebih skema, jawapan beginilah - PM telah arahkan dikaji semula, kita tunggulah keputusannya nanti!....Fuyohhhhh! Ada berapa ramai YB yang melalak memperjuangkan kepentingan kumpulan `balaci' tadi? YB-YB ni memang tidor! Kalau tak tidor pun tengah sibuk kempen untuk promosi diri kekal jadi calon...dulu biasa dengar ada yang bertapa sampai Indonesia! 

Kalau (Yang pasti akan digunakan) pembangkang menggunakan isu SBPA untuk menyerang kerajaan BN, bukan silap atau salah pembangkang. Memang kerajaan BN sendiri cari pasal. Sendiri cari pasal, sendiri juga yang tak tentu pasal! Tak tentu pasal menjawab sana sini....angkara siapa? angkara penjawat awam `balaci' lebih 1 juta orang ke? Lagi satu nak bagitahu kerajaan BN, 4-5 ribu kumpulan Premier JUSA....yang dapat kenaikan ribu-ribu ringgit, ramai juga agaknya yang tak menyokong kerajaan BN! Silap haribulan, masa hari pengundian muka-muka Premier JUSA ni duduk rumah, kalau tak bawa family `honeymoon' kat oversea! 

Jangan ingat majoriti penjawat awam kumpulan `balaci' tadi, sebab kerajaan dah bagi BR1M RM500 maka dah cukup tutup mulut! 

Dengar khabar, pegawai yang berkaitan dengan cetusan idea bergeliga  formula tidakadil SBPA telah ditukarkan dari posisi mereka! Kalau WT, cold storage then bila dah beku...campak le spesis ni kat mana-mana yang bersesuaian. Tindakan sangat-sangat keras hendaklah diambil sebab idea bangang mereka inilah yang menyusahkan kerajaan BN! 

DS Najib! Check betul-betul lain kali...bukan main sedap umum sana umum sini, Premier JUSA dalam kerajaan BN ni bukan tak ada yang spesies AnuWar Israel! Tapi kalau nak sangat kena kelentong dan tak nak undi penjawat awam dan mereka yang sewaktu dengannya...kita boleh kata apa! Kita tunggu sajalah....

Dengar-dengar juga, puak Premier JUSA ni nak mulakan `saman' kalau SBPA dibatalkan....ehmmmm...sahih kerajaan BN dah kena sepit! CUEPACS pun dah bagi kata dua.....By hook by crook, SBPA kena ON juga...ongkosnya, itu fikir kemudian....mana mahu cari ongkosnya?

Sahabat kata, siaplah korang.....lu fikirlah!

# TERKINI: CUEPACS selesai bertemu dan menyerahkan memo kepada PM. Dijangka PM akan umumkan penyelesaian pertikaian SBPA dalam masa terdekat. CUEPACS cuma minta kenaikan antara RM700-RM2500 sahaja! DS Najib jangan salah umum sudahlah....

Soal ongkos! PM ajaklah YB-YB BN fikir kat mana nak cekup....walaupun ada jugak YB-YB ni yang `sengal' dan bukan faham apa-apa pun pasal urus tadbir, pasal SBPA...! Yang mereka ligat fikir sekarang ni cumalah...bekerja bersungguh-sungguh, bertemu rakyat, tolong rakyat....dengan itu, mudah-mudahan terpilihlah lagi mereka jadi calon di PRU13!

Suka hatilah...asalkan korang bahagia!
 

Wednesday, February 15, 2012

UMNO (Sabah) : BN & PR May Lose...3rd Force Rule?


`Intrigue Within Sabah UMNO'

KOTA KINABALU: Politics in Sabah is never boring and it is again taking on the air of a soap opera complete with prima donnas, villains, scoundrels and clowns waiting in the wings before going centre stage in the second biggest state in Malaysia.
 
Come Feb 16, Prime Minister Najib Tun Razak will be in Sabah again for specific programmes in Sipitang, Tawau, and of course in the state capital where he will get the chance to meet all Barisan Nasional leaders.

But, insiders claimed, it is not always the public functions that matter, but what goes on away from the spotlight and in the shadows where such skulduggery belongs.

Sabah has only 25 parliamentary seats, a mere fraction of the 222 nationwide, but it has a crucial power that can make or break the BN and Najib.

Apart from being one of the three richest states in term of natural oil and gas resources and contributing a major chunk to the federal coffers, Sabah is considered a BN “fixed deposit” and if it falls so will Putrajaya.

BN currently has nearly total control in Sabah, having lost only the state capital seat to DAP in 2008 and then later another two in Tawau and Sepanggar when one-time Umno ally, the Sabah Progressive Party (SAPP), left the coalition soon after the last general election.

SAPP had tried to use a revolt against former prime minister Abdullah Ahmad Badawi to call for the overthrow of the BN, but the move fizzled and hastened Najib’s ascendance to power.

Rivalry within Sabah Umno
Many believe it will be smooth-sailing for the BN again in Sabah. On the surface yes, but a deeper study shows that there could also be disaster ahead for the BN if Najib mishandles Sabah in the coming polls.

Anwar Ibrahim’s PKR, many observers believe, mishandled Sabah matters on the approach of the last general election, which resulted in Sabahans, especially Christians, deserting the opposition camp.

BN’s current concerns in Sabah are the sizeable native Kadazandusun population who control a substantial number of parliamentary seats and could be shifting support to the State Reform Party or STAR brought in by former PKR leader Jeffrey Kitingan.

If the Kadazandusuns move en masse to the opposition it could spell trouble for the ruling coalition.

Najib’s other concern is the “rivalry” within Sabah Umno.

Political analysts and insiders said the issue involves Chief Minister Musa Aman, Umno vice- president Shafie Apdal and, to a certain extent, State Legislative Assembly Speaker, Salleh Said Keruak.

“Musa, buoyed by solid support from peers like Salleh, still wants to serve as chief minister but Shafie, having been elected Umno vice-president, also wants to show his ability to develop the vast state,” said one analyst.

Another analyst, who also requested anonymity, added: “Mind you, Shafie is the envy of Musa and others as his Rural and Regional Development Ministry carries no less than RM4 billion yearly worth of development funds and he is quite independent in disbursing some of the funds in Sabah.”

Thrown into this mix is Umno stalwart Lajim Ukin, who is rumoured to be moving to another small Sabah political party.

Lajim matter settled
But Lajim has already missed a few dates “to announce an important decision”. Some supporters have now brushed him aside saying he has been placated. Word has it that Lajim has just received a RM150 million road contract.

The fact is Lajim never needed a “panadol” as Sabah is Najib’s headache.

The moment Lajim got news that he would be “dropped”, news of him leaving Umno began surfacing everywhere. During Christmas last year, Lajim was said to have visited Sabah PKR division leader John Ghani’s house and and had urged those present to support Pakatan Rakyat.

He had also apparently met with PKR de facto leader Anwar Ibrahim to discuss possibilities.

A few weeks ago, the road to his constituency in Beaufort was the only road that had the most flags of the Sabah Peoples’ Front (SPF), an opposition party, flying despite barely having the finances to make them.

But even if Lajim’s revolt has been defused and other Umno would-be deserters discouraged, Najib is left with the Musa, Shafie and Salleh intrigue.

The trio want payback for helping Najib retain power in Putrajaya. All three have ensured Sabah has remained a BN fixed deposit.

While Musa and Shafie delivered and were rewarded in 2008, Salleh, though not renominated, remained loyal to Umno.

Had anyone of the trio left, the power equation after the 2008 could have been different.

Musa’s strength is in winning allies in other component parties. He has Parti Bersatu Sabah (PBS) at his command to deliver the Kadazandusun votes and Upko, too, was listening to Musa though occasionally barking for attention, only to be swiftly soothed by Najib.

“Upko was smart and kept repeating its tactic. They learnt that when you make threats, something good would come to cool you down,” said an observer.

He noted that recently Upko-linked entities were awarded oil and gas works worth billions of ringgit.

“We don’t know for how long this will happen, but it seems it is the order of the day; everything will be settled, either through money, projects or positions.

“That is how it is when you are needed by Umno and BN,” he said.

Rosmah factor
Shafie, who hails from Semporna, a small coastal town in the east coast of Sabah now boasting many successful contractors and entrepreneurs, is of course waiting in the wings.

Some said he has the tacit support of Najib and is also close to Najib’s deputy, Muhyiddin Yassin, who ironically is also waiting in the wings to take over from his boss.

One wrong step, and Muhyiddin comes in, maybe with the support of former prime minister Dr Mahathir Mohamad who still wields some clout in the Umno hierarchy.

Najib cannot afford to let Shafie drift too far from him. Perhaps that is why he has such a cash-laden portfolio in Najib’s Cabinet that allows him to negate Musa’s riches.

But will Shafie be contented there?

It an open secret that his boys are lobbying Najib and of course smartly enough Muhyiddin for him to be fielded in a state constituency in the coming polls.

The political grapevine also has it that Najib’s wife, Rosmah Mansor, who also wields enormous influence in the government, in Umno as well as at home, is said to be averse to Shafie but fond of Musa.

It is because of her, some say, along with the backing of PBS, Umno’s strongest ally in Sabah, that Najib retained Musa as chief minister after the 2008 general election.

But PBS is said to be losing its power base to new kid, STAR, something that is yet to be tested beyond the consistently overwhelming attendance at STAR political ceramahs.

STAR is headed by Jeffrey Kitingan, who is the younger brother of PBS chief Joseph Pairin Kitingan.

It’s a gamble in Sabah
STAR’s membership in Sabah is said to have reached the 100,000 mark only weeks after it was launched here on Jan 6 this year, and this is a worry to PBS, and perhaps even Musa.

“It appears that if Najib decides to replace Musa as chief minister, the post looks likely to go to Shafie as Salleh has been there before.

“Salleh may be Musa’s deputy in Sabah Umno but he is junior to Shafie who is an elected vice- president, a position that no other Sabahan has been able to attain in Umno before.

“But (if it was a choice) between Salleh and Shafie, the leaders of PBS and Upko would likely choose the former as their preferred boss.

“The reason is simple: Salleh has Dusun blood in him, and his wife is a Dusun from Tuaran so he has a fair understanding of how to work the Kadazandusun mind,” said a BN insider.

The big question is, with the Kadazandusun grassroots supposedly shifting to STAR, would it be worth Najib’s while to listen to PBS and Upko or even PBRS?

The next question on Najib’s mind would be how to win over Jeffrey’s STAR, if it does snatch seats from PBS, Upko and PBRS in the coming election.

Analysts said Jeffrey would be able to work with either Musa or Salleh forcing Najib to sacrifice Shafie and depend on the two to win STAR’s co-operation and at the same time contain any opposition gains in Sabah.

With these odds, Sabah is a gamble. Without Sabah and Sarawak, Putrajaya could drift out of reach of Najib’s grasp.

The ultimate goal of both BN and Pakatan Rakyat is winning a simple majority in Parliament and both have a fair chance at the prize.

Tuesday, February 14, 2012

Penuh Syahdu Pertahankan Islam, Melayu & Raja (Part 2):RoadShow dR Hassan Ali @ Keramat Permai 12/02/2012



3) Dr Hassan Ali memulakan ceramah beliau kira-kira jam 11 malam. Antara kandungan ceramah beliau;

Beliau mencabar parasit-parasit berhubung beberapa perkara seperti pendirian isu Hari Kekasih.

Beliau menegaskan bahawa beliau bukan agen UMNO atau upahan UMNO seperti tuduhan.

Dr Hassan juga mendedahkan betapa bahayanya rancangan penubuhan negara Republik menggantikan sistem Raja Berperlembagaan sekiranya Pakatan Rakyat memerintah Malaysia.

Dr Hassan mendedahkan bahawa memang benar beliau ada bertemu dengan bekas MB Selangor, DS Dr Khir Toyo selepas kemenangan Pakatan Rakyat di Selangor pada PRU12, tetapi menegaskan bahawa ia telah dimaklumkan dan dalam pengetahuan Presiden PAS.

Dr Hassan menyeru supaya jangan mengundi calon DAP, PKR dan parasit-parasit PAS pada PRU13 akan datang!

Dr Hassan mengumumkan penubuhan NGO JATI=Jalur3 dan dirasmikan pada 21 Feb 2012 di SACC, Shah Alam.


Sunday, February 12, 2012

Penuh Syahdu IMR: Ustaz Kazim Elias (10/02/12) @ Pengkalan Pegoh, Batu Gajah, Perak



Ceramah oleh Ust Kazim ini agak panjang (lebih 1 jam) tetapi percayalah, jika kita sudi membuka hati dan minda kita untuk menerima ilmu dan mendengar kebenaran...InsyaAllah...

Bagi penyokong atau pengikut PAS, mungkin Ust Kazim secara langsung atau secara tidak langsung `mencuit' persekitaran politik PAS dan rakan sekutu PAS. Tapi tidak bermakna, apabila Ust Kazim `menghargai' tindak balas positif Dato Seri Zambry (MB Perak) terhadap beberapa cadangan Ust Kazim dalam menerapkan unsur Islam dalam pentadbiran kerajaan negeri Perak maka kita harus kafir mengkafir sesama kita. Kita menuduh dan memfitnah.

Kepada pengikut atau penyokong UMNO, janganlah beranggapan `cuitan' Ust Kazim terutamanya terhadap parti bendera hijau bermakna UMNO sudah serba lengkap.....Ambillah apa yang baik disampaikan oleh Ust Kazim. Jika perkara tersebut tidak molek dilakukan, tinggalkanlah...demi Islam!

Tinggalkanlah perpecahan...carilah titik persamaan dan jangan dibesarkan titik perbezaan sesama kita.....Kita sama agama, sama kiblat, sama akidah dan sebagainya....kita mungkin berbeza warna bendera....Mustahilkah untuk bersatu? ....bersatulah! bersatulah!

ISLAM! MELAYU! RAJA!

Selamat menonton....

Penuh Syahdu Pertahankan Islam, Melayu & Raja (Part 1):RoadShow dR Hassan Ali @ Keramat Permai 12/02/2012


ROADSHOW Dr Hassan Ali, Bekas EXCO Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor berterusan dan semalam (12/02/2012) telah diadakan di Tapak Letak Kereta, Keramat Permai AU1, Kuala Lumpur. Lebihkurang 2000 orang hadir dalam sesi ceramah tersebut. WT percaya yang hadir adalah dengan niat bahawa Islam, Melayu dan Raja harus dipertahankan. Tidak kira orang UMNO mahupun PAS, mereka hadir tanpa kongkongan parti mereka. Berikut antara sedutan majlis berkenaan, (maaf photo majlis tidak dapat disediakan!)

1) Ceramah dimulakan dengan ucapan oleh Ustaz Ismail Mina, rakan karib Hj Anwar Ibrahim. Beliau berkongsi pandangan berkaitan bahayanya fahaman pluralisme dan pentingnya menolak mereka bersekongkol dengan fahaman tersebut.


2) Ceramah kedua oleh Dato Aidit Ghazali, juga rakan karib Hj Anwar Ibrahim. Beliau mengakui tidak `dikenali ramai' kerana selama ini bersikap low profile. Tetapi disebabkan kemahuan untuk mempertahankan kesucian agama Islam di bumi Malaysia beliau sudah bersedia untuk tampil ke hadapan. Apakah Hj Anwar Ibrahim juga akan mengatakan bahawa beliau tidak mengenali Dato Aidit? Sebagaimana beliau mengatakan tidak mengenali Dato Eskay?

Beliau berucap dengan penuh ketenangan (tidak agresif sebagaimana mereka yang lazim berucap terutama di pentas politik). Sesuai dengan latar belakang beliau sebagai ahli akademik dan motivator yang telah menurunkan ilmu kepada lebih 180,000 orang, ucapan atau ceramah beliau disampaikan secara intelek dan akademik tetapi mudah difahami oleh pendengar. Ada dua perkara utama yang ditekankan oleh beliau iaitu hidayah dan niat.

Menurut beliau, apa saja yang diperolehi di dunia ini yang dianugerahkan oleh manusia seperti jarjah kebesaran, pangkat, projek, kontrak dan sebagainya boleh hilang atau ditarik balik oleh manusia pada bila-bila masa. Maknanya ia boleh dianugerahkan oleh manusia sendiri dan boleh juga ditarikbalik oleh manusia itu sendiri. Tetapi manusia tidak boleh menganugerahkan `hidayah' dan menarik balik `hidayah' yang diterima oleh manusia kerana `hidayah' adalah anugerah Allah S.W.T. Bermakna hanya Allah S.W.T sahaja yang layak dan mampu menarik balik. Jika ditafsir dari sudut lain, terutamanya berkaitan persekitaran politik semasa mungkinkah sedemikian ramai penyokong, pengikut malah rakan karib Hj Anwar Ibrahim termasuk Dato Aidit sendiri yang `lari' meninggalkan perjuangan Hj Anwar dan Dr Hassan Ali juga telah menerima `hidayah' daripada Ilahi bahawa perjuangan pemimpin dan sahabat mereka selama ini adalah menyimpang jauh dari landasan Islam? Hidayah tersebut tidak akan dapat ditarik balik oleh Hj Anwar Ibrahim!

Kedua berkaitan niat. Dalam Islam persoalan niat amat jelas diterangkan terutamanya di dalam solat kita. Kita juga lazim mengetahui bahawa apa saja niat baik kita di jalan Allah S.W.T akan menerima pahala dari Nya walaupun belum dilaksanakan. Waima, jika kita berniat tidak baik, selagi kita tidak melakukannya kita tidak direkodkan sebagai dosa.

Lebih kurang jam 1030 malam, ketibaan YB Dato Dr Hassan Ali...

bersambung.....

Fadiah Nadwa Fikri: Peguam PKR Bela Penghina Nabi Muhammad S.A.W

Gambar diatas adalah wajah wartawan Arab Saudi yang telah diekstradisi ke negara asalnya setelah dicekup di Malaysia. Berita berkaitan penangkapan beliau di KLIA ada DISINI. Adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai umat Islam untuk mempertahankan kemuliaan Nabi Muhammad S.A.W. Kita tidak akan berkompromi jika Baginda dicerca dan dihina. Tidak semestinya kita hanya `berjihad' dengan menggunakan peperangan, mengingati dan merindui Baginda juga satu cara betapa kita sangat menyayangi dan merindui Baginda. Kita mungkin boleh berkompromi dan mengikut citarasa masing-masing di dalamn memilih haluan politik tetapi tidak mungkin dalam isu melibatkan Nabi Muhammad S.A.W yang tercinta.

Kita memahami jika ada dikalangan bukan Islam yang mempertahankan wartawan ini daripada diekstradisi ke Arab Saudi untuk menghadapi pertuduhan menghina Nabi Muhammad S.A.W. Mereka memperjuangkan hak asasi dan keadilan kononnya. Umat Islam harus sedar agenda disebalik perjuangan tersebut. Kita mungkin boleh berbeza pandangan politik dan sebagainya, tetapi sebagai umat Islam yang bersaudara kita seharusnya bersekongkol dalam mempertahankan kemuliaan Baginda S.A.W. 

Diberitakan salah seorang peguam Malaysia yang cuba menghalang proses ekstradisi wartawan ini adalah seorang wanita beragama Islam dan seperti biasanya beliau bukan ahli UMNO, bukan juga ahli PAS atau parasit PAS atau golongan atas pagar. Beliau adalah penyokong PKR dan mungkin ahli PKR. Mungkin juga ibu bapa beliau tidak kisah dengan perjuangan anak perempuan mereka. Mungkin ibu bapa beliau beranggapan anak perempuan mereka sudah mengaji tentang undang-undang dan tahu bahawa menahan atau mengekstradisi manusia menghina Nabi Muhammad S.A.W adalah satu kesalahan. Mungkin juga mereka telah ditarbiyahkan oleh anak perempuan mereka betapa pentingnya menjaga hak sama rata, pentingnya mempertahankan fahaman pluralisme dan betapa pentingnya mempertahankan hak keselamatan negara Israel.

Melalui ucapan peguam ini di Konvensyen PKR di Johor Bahru tempohari, jelas menunjukkan bahawa beliau bukanlah seorang yang bersyukur dengan apa yang beliau perolehi di bumi Malaysia (sehingga berjaya menjadi seorang peguam). Mungkin akan ada yang berkata, tiada apa yang salahnya dalam ucapan beliau ini, tetapi percayalah itulah antara unsur dan ciri bagaimana mereka mahu memperjuangkan kononnya kebebasan dan keadilan  di Malaysia. Bak kata orang kalau kena batang hidung orang lain, itu dianggap adil dan saksama. Jika kena batang hidung mereka, itulah dikatakan ketidakadilan!

Beliau mungkin akan terpilih menjadi calon PKR pada PRU13 nanti. Selain daripada `larinya' sedemikian ramai pendukung dan penyokong perjuangan PKR & PAS, tindak tanduk peguam wanita Islam ini dalam memperjuangkan hak asasi dan dasar liberal di Malaysia amat bersesuaian dengan ciri-ciri `winnable candidate' PKR untuk PRU13 nanti. Para pengundi mungkin masih ingat, bagaimana seorang perakam video kes Lingam yang langsung tidak dikenali sebelum itu telah dipilih menjadi calon PKR di Parlimen Kelana Jaya dan memenangi kerusi tersebut. Hanya kerana beliau menjadi `terkenal' sekelip mata kerana menjadi hero merakam perbualan peguam Lingam. Beliau tentunya sangat-sangat terkejut dengan kemenangan tersebut dan demikian juga dengan parti yang beliau wakili iaitu PKR. Mereka sama-sama terkejut beruk! Calon pembangkang sejak beberapa penggal pilihanraya sebelumnya iaitu pemimpin MTUC Syed Shahir telah 'melarikan' ke kawasan Parlimen Pandan (jika tidak silap) pada PRU tahun 2008. Hanya kerana beranggapan kerusi Parlimen Kelana Jaya tidak lagi menjanjikan kemenangan kepada PKR. Takdir Allah S.W.T dan kuasa pengundi menentukannya, beliau kalah di kawasan baru ditandinginya dan budak perakam video yang `baru' dikenali boleh menang dan menewaskan calon BN. 

Jadi, apakah kita juga akan memberikan undi kepada peguam perempuan Islam yang `menghalang' pertuduhan terhadap penghina Nabi Muhammad S.A.W sekiranya beliau menjadi calon? Apakah kita masih mahu memberikan undi kepada parti PKR yang secara jelas cenderung kepada hak sama rata atau pluralisme?



Apabila Hj Anwar Ibrahim Kelentong Kita....

Hj Anwar Ibrahim: Dr Jekyll & Mr Hyde (Musang Berbulu Ayam!)

Thursday, February 9, 2012

Panassss: Skandal Pasir Selangor! Pendedahan Berapi Oleh `Lembu' Raja Pasir...


Apakah Lembu `makan' Pasir 
ATAU 
Raja Pasir `makan' Lembu?

( Bagi mereka yang biasa menerima dan berurusan dengan `duit kopi' untuk apa jua maksud, tentu lebih memahami apakah makna `lembu'. Lazimnya 'lembu' diistilahkan sebagai `tokey' yang akan menghulurkan `angpow' sepanjang masa dan hari apabila `diperlukan')


# Siapa kata pemerintah kerajaan Selangor sekarang lebih bersih dan suci berbanding pemerintah kerajaan yang lalu? Kita bukan mahu mendahului hukuman...tetapi kita sebagai rakyat biasa juga `berhak' untuk mengetahui yang sebenarnya...Padanlah ada gelaran Raja Pasir di Selangorku (baca: Selangormu) selama ini!

Jangan anggap isu `tumbuk rusuk' hasil pasir adalah isu terpencil ataupun `rasuah' lebih kecil dengan membandingkannya bersama isu Lembu NFC! Jika kita boleh menjerit meminta `siasatan' terhadap isu Lembu NFC, apa kurangnya isu `Raja Pasir'?


As Published By
THE SELANGOR SAND MINING SCANDAL
RAJA PETRA KAMARUDDIN

 09 Feb 2012

On 23rd May 2009, at around 5.00pm, a meeting was held between a sand contractor (hereinafter referred to as ‘SC’) and Mat Suhaimi Shafiei in the Sunway Hotel in Seberang Prai, mainland Penang. The purpose of the meeting was to discuss sand-mining in Selangor.
Mat Suhaimi asked SC to submit an application to mine sand to Kumpulan Semesta Sdn Bhd with a copy to him (Mat Suhaimi). Kumpulan Semesta Sdn Bhd is a Selangor state owned company involved in the mining and selling of sand in Selangor.
On 2nd July 2009, at around noon, a meeting was held in Mat Suhaimi’s office where he instructed SC to incorporate a company called Double Dignity (M) Sdn Bhd (company number 308078W).
The Directors of the company are:
1. Adnan Bin Abd Mokhtar (IC number 691119-10-5105)
2. Siti Rosmaliza Binti Meo Rasli (IC number 751115-08-5026)
3. Marzaniyah Binti Arshad (IC number 721127-08-5444)
4. Mat Suhaimi Bin Shafiei (IC number 680227-08-5275)
5. Amirudin Bin Shari (IC number 800208-01-6059)
The Director’s fees for Mat Suhaimi and Amirudin was agreed at RM5,000 per month.
On 18th January 2010, Double Dignity (M) Sdn Bhd, submitted an application to mine sand in Dengkil (Sepang, Selangor), an area of 45 acres. The letter was copied to Mat Suhaimi and Amirudin Shari. Amirudin Shari supported the application and signed the ‘letter of support’. (See the letter below).
An important point to note is that Mat Suhaimi and Amirudin were both registered as Directors of Double Dignity (M) Sdn Bhd on that same day, 18th January 2010. And this is no coincidence. (See the copy of the Form 49 from the Registrar of Companies below).
Before that, however, let us trace what happened prior to 18th January 2010.
On 15th August 2009, at around 10.00pm, Mat Suhaimi contacted SC and asked him for RM3,000 in cash as election campaign funds. At 2.30pm the next day, SC went over to Mat Suhaimi’s office to hand over the cash.
At about 10.30am on 25th August 2009, SC handed over another RM2,000 in cash to Mat Suhaimi. The meeting was held in room 1514 of the Pearl View Hotel in Seberang Prai, Penang.
On 9th September 2009, Mat Suhaimi contacted SC and asked for RM35,000 as ‘Ramadhan expenses’. The next night, at about 11.25pm, they met at the Restoran Nasi Kandar in USJ12 where SC handed Mat Suhaimi the cash.
It was clearly stated that all this money was payment to assist Double Dignity (M) Sdn Bhd in getting approval from Kumpulan Semesta Sdn Bhd on its application to mine sand in Selangor. Mat Suhaimi told SC that they would need to pay off certain people in Kumpulan Semesta.
On 16th September 2009, Mat Suhaimi contacted SC and told him that he wanted to organise a ‘majlis berbuka puasa’. Mat Suhaimi asked SC to organise it and, of course, pay the cost. Mat Suhaimi also asked SC for his RM5,000 monthly Director’s fees.
On 17th September 2009, the majlis berbuka puasa (breaking fast) was held in the coffeehouse of the Legend Hotel in Kuala Lumpur. That same night, around 8.45pm, SC paid Mat Suhaimi and Amirudin Shari their Director’s fees of RM5,000 each.
A few days later, Mat Suhaimi contacted SC and asked for RM10,000 to pay for the cost of a ‘jamuan Hari Raya’. On 30th September 2009, SC met Mat Suhaimi at the Jaya Jusco in Kelang to hand over the money.
On 5th January 2010, Mat Suhaimi contacted SC and asked for RM50,000. This time the amount was not paid in cash like all the previous amounts before this but was paid directly into the bank account of Syarikat A&L Norash Enterprise (account number 100070023904) at Affin Bank in Kelang. The transaction was made on 11th January 2010 (see below).
Norash Enterprise is a company owned by Ashmali Bin Osman and his wife, Norlela Binti Ahmad, close friends of Mat Suhaimi.
RM10,000 was taken out in cash, RM12,500 was paid to Farahsyamsyawati Bt Sulaiman (banker’s cheque number 0070210000117), and RM27,500 was paid to Smart Renovators Sdn Bhd (banker’s cheque number 0070210000118) on the instructions of Mat Suhaimi.
As follows is the tapped telephone conversation between Mat Suhaimi (telephone number 019-6185239) and SC (telephone number 019-3958888) on 6th January 2010.
SC: …itulah…pasal yang YB mintak 50 ribu nak ape…nak pakai 50 ribu boleh takde masalah…dalam minggu depan boleh?
Mat Suhaimi: Dalam minggu depan ye…
SC: Pasal saya nak setelkan akaun sikit…
Mat Suhaimi: Okay…
SC: Lepas tu takde masalah lah…
Mat Suhaimi: okay, okay, okay, hari Isnin boleh?
SC: Hari Isnin boleh…lagi satu YB…say mintak tolong satu…saya di Batang Kali ada tanah…geran…nak keluar pasir…pasir banyak lagi tu…
Mat Suhaimi: Berapa besar tanah tu?
SC: Dia 100 lebih ekar…
Mat Suhaimi: Nanti saya bincang dengan Azmin….tapi kena bayarlah…Azmin sedang collect duit untuk pilehanraya…
SC: ah, okay, okay…nanti kita bincang.
On 11th January 2010, SC phoned Mat Suhaimi and the conversation was as follows:
SC: Konfirm ye nombor ini?....Affin Bank ni?...
Mat Suhaimi: Confirm, confirm, confirm…
SC: Ni company…company siapa ni YB?
Mat Suhaimi: Ini….company…yang supply….yang buat event….
SC: okay, okay, okay, okay…confirm ye boleh masuk ye?
Mat Suhaimi: Ya, ya…
SC: Takut lah…nanti tak sampai kepada YB…
Mat Suhaimi: Jangan risau…okay…
SC: Nanti kalau boleh saya contact YB lah…so ini saya masukkan 50 ribu dalam akaun ini…confirm ye…
Mat Suhaimi: ha, okay, okay…yang Amir punya ada dengan Amir…
And then the whole thing exploded (see the Bernama report below). However, the MACC can’t seem to proceed with the investigation and, two years on, this case is still ‘under investigation’. Malaysia Today has all the evidence, including the tapped telephone conversation on tape, while the MACC does not appear able to proceed with the investigation.
Why is this? Is this because they have made a ‘deal’ with Mat Suhaimi and Amirudin, like they did with those two PKR state assemblymen from Perak (Jamaluddin Mat Radzi and Osman Jailu) who were also caught with their pants down and then jumped ship to escape going to jail? (Read more here:http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/2/1/nation/3172334&sec=nation)
I suppose it is more useful to keep the investigation open and leave these two as Trojan horses in Pakatan Rakyat Selangor. A Trojan horse is certainly worth many times more than a man in jail. This is the kind of stuff Sun Tzu is made of.
Yes, the same thing happened in Perak. And that brought the Pakatan Rakyat government down when the two PKR state assemblymen caught red-handed in a criminal act were ‘persuaded’ to change sides. Now, again, we have another two PKR state assemblymen in Selangor who are also caught in a criminal act.
But Pakatan Rakyat has too many seats in Selangor compared to Perak. So even if these two are made to jump that will still not allow Umno to take back the state. So better just leave them there, but on a tight leash, and get them to work as termites, gnawing from the inside to do as much damage as they can.
I remember His Highness the Sultan saying that he can work with any party as long as the state is well run and is corruption free. His Highness also said that he will not tolerate corruption and wants the culprits exposed.
Well Tuanku, as a loyal subject and kerabat of Selangor, I am just doing what Tuanku titah, revealing corruption, never mind which side of the political divide that perpetuates it.
Oh, and for those who are about to say, ”Why now?” Well, then when? After Nomination Day and just before Polling Day when by then it would be too late -- as Umno would probably go to town on the matter? At least, now, Pakatan Rakyat still has time to do something about it and convince the voters it is running a clean and transparent government. Or are they not running a clean and transparent government?
Anyway, stay tuned for more as Malaysia Today reveals more shenanigans in the State of Selangor. Yes, there is more, much more to come. And you better believe it because I have just started.


Saturday, February 4, 2012

Salam Maulidur Rasul 1433H: Khutbah Terakhir Nabi Muhammad S.A.W Pada 10H

Khutbah ini disampaikan pada 9hb Zulhijjah, tahun 10 Hijrah di Lembah Uranah, Gunung Arafah :

"Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan telti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini.

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan Kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kami lagi. Ingatlah bahawa sesungguhnya, kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan diatas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba, oleh itu segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikuti dalam perkara-perkara kecil.

Wahai Manusia, Sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu mereka juga mempunyai hak di atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka keatas kamu, maka mereka juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai kedalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.

Wahai Manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah sembahyang lima kali sehari, berpuasalah di bulan Ramadhan, dan tunaikankanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah Ibadah Haji sekiranya kamu mampu. Ketahui bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal saleh.

Ingatlah, bahawa, kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggung jawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku.

Wahai Manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan ada lain agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, necaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah ALQURAN dan SUNNAHKU.

Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. 

Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalahMu kepada hamba-hambaMU.

Friday, February 3, 2012

Seksa & Azab Meninggalkan Solat


# Bersempena menjelang kehadiran hari kelahiran Rasullah S.A.W pada 12 Rabiul Awal 1433H / 5hb Feb 2012, sama-sama kita ingat mengingati betapa pentingnya kita menjaga solat kita. Artikel dibawah adalah sekelumit maklumat yang mampu memberikan gambaran yang lebih baik betapa azabnya seksaan bagi mereka yang meninggalkan solat.

Selamat membaca...

Orang yang meninggalkan solat fardhu adalah amat buruk dan sangat keji sekali, malahan ianya terlebih keji daripada iblis.

Ini kerana si iblis hanya enggan sujud kepada nabi Adam a.s. yang merupakan makhluk, tetapi orang yang meninggalkan solat adalah seorang yang enggan bersujud kepada Allah s.w.t yang merupakan Khaliq (pencipta). Justeru itu, dosa meninggalkan solat itu amat besar sekali. Di Akhirat nanti seseorang yang meninggalkan solat itu akan dimasukkan ke dalam neraka.

Allah s.w.t telah menceritakan di dalam al-Quran, bahawa ahli syurga (Ashabul Yamiin) telah bertanya kepada penghuni neraka, yang bermaksud: Apakah yang menyebabkan kamu masuk ke dalam neraka? Mereka menjawab, kami dahulu bukan daripada golongan orang-orang yang bersolat.  ( Al-Muddaththir: Ayat 42 & 43)


Daripada Abdullah bin Umar r.a. daripada Nabi s.a.w. bahawa pada suatu hari baginda menyebut tentang solat lalu baginda bersabda, yang bermaksud:
Sesiapa yang memelihara solat, nescaya solatnya menjadi nur untuknya, ketandaan (iman) dan kelepasan (dari neraka) pada hari kiamat.
Sebaliknya sesiapa yang tidak memeliharanya nescaya tiada nur baginya, ketandaan dan kelepasan.

Malahan dia adalah (dikumpulkan dalam neraka yang paling panas sekali) bersama Qarun, Fir’aun, Haman dan Ubai bin Khalaf. (Hadis riwayat Ahmad, at-Tabrani dan Ibnu Hibban).

Daripada Jabir r.a. meriwayatkan beliau telah mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda, yang bermaksud:Sesungguhnya meninggalkan solat ialah (perkara yang menghubungkan) seseorang dengan kufur. (Hadis riwayat Ahmad dan lain-lainnya).

Ijma’ para ulama mengatakan bahawa hukum orang yang meninggalkan solat kerana ingkar terhadap kewajipannya, adalah jatuh kafir.

Namun, sekiranya seseorang itu meninggalkan solat atas sebab malas, tetapi dia tahu dia wajib solat, maka terdapat tiga pendapat ulama tentang hukumnya, iaitu:


  • Orang itu tidak menjadi kafir, tetapi dia menjadi fasik. Maka wajib atas pihak yang berkuasa bertindak menyuruhnya bertaubat kembali mengerjakan solat. Sekiranya dia enggan bertaubat maka dijalankan ke atasnya hukuman hudud, iaitu dibunuh dengan pedang.
  • Orang itu menjadi kafir. Hukumnya sama seperti orang yang ingkar terhadap kewajipannya tadi.Ini adalah pendapat satu jemaah daripada para salaf yang diambil riwayatnya daripada Saidina Ali bin Abu Talib dan salah satu pandangan Imam Ahmad bin Hambal serta pendapat Abdullah bin al-Mubarak dan Ishak bin Rahawaih.
  • Ini pula adalah pendapat Imam Abu Hanifah dan satu jemaah daripada para fuqahak Kufah dan juga pendapat al-Muzani seorang pendokong dan pengikut Imam asy-Syafi’e. Orang itu tidak menjadi kafir dan tidak pula dibunuh, sebaliknya ditakzirkan dengan dipenjarakan sehingga dia mengerjakan solat.

Lihat betapa besarnya solat, dan betapa besar hukum bagi seseorang meninggalkan solat. Orang yang mahu agamanya selamat dan dirinya bahagia di dunia dan akhirat, sudah tentu dia wajib menghindarkan dirinya dari terletak di antara hukum menjadi murtad dan berdosa besar.

Andaian berdasarkan hadis-hadis orang-orang yang meninggalkan solat fardhu

Sementara itu setengah para ulama' membuat andaian berdasarkan hadis-hadis orang-orang yang meninggalkan solat fardhu itu sama nilaian dengan dosa seperti berikut:
  • Solat Subuh - Barang siapa yang meninggalkan solat subuh , nescaya Allah akan mencampakkannya ke dalam neraka selama 60 tahun.
  • Solat Zohor - Barang siapa yang meninggalkansolat zohor dengan sengaja dosanya sama dengan membunuh 1000 orang Islam
  • Solat Asar - Barang siapa yang meninggalkan solat Asar dengan sengaja , dosanya sama dengan seperti ia meruntuhkan Ka'abah (Rumah Allah)
  • Solat Maghrib - Barang siapa yang meninggalkan solat Maghrib dosanya sama seperti ia berzina dengan ibunya atau anak perempuan bagi orang-orang lelaki ataupun berzina dengan bapa atau anak lelaki bagi orang-orang perempuan.
  • Solat Isya' - Barang siapa yang meninggalkan solat Isya', nescaya Allah tidak akan redha ia tinggal di dunia ini ( bumi Allah ) dan menggunakan segala nikmat kurniaan Allah. Segala gerak geri adalah semata-mata dalam keadaan berdosa kepada Allah s.w.t.

Di antara hadis yang menyebut mengenai dosa orang yang meninggalkan sembahyang ialah :

Sabda Nabi s.a.w. :
"Sembahyang itu tiang agama, sesiapa yang mendirikannya maka ia mendirikan agamanya, dan barang siapa yang meringankan sembahyang maka ia akan diseksa dengan 15 perkara ..
· enam perkara di atas dunia
· tiga perkara sewaktu hendak mati /ketika nazak
· tiga perkara sewaktu di dalam kubur
· tiga perkara sewaktu bertemu dengan Tuhan


Enam perkara seksaan di atas dunia
  1. Dihilangkan berkat sedikit demi sedikit yang ada pada umurnya . (hidup percuma dengan kekosongan, jika hidupan mewah, kemewahan itu hanya istidraj belaka).
  2. Dikurangkan rezeki di dalam usahanya. (rezekinya terbuang sia-sia, walaupun kaya, tetapi kekayaan itu menjadi laknat ke atasnya).
  3. Tiada dipelihara baginya agama Islam. (zahirnya saja Islam tetapi batinnya munafik, malah dia termasuk golongan munafik)
  4. Dikurangkan pengaruh-pengaruh baik pada dirinya
  5. Segala amal kebajikan yang diamalkan dalam dunia ini tiada diberi pahala oleh Allah akan dia.
  6. Tiada diangkat oleh malaikat ke langit akan segala amalnya.
Hadis riwayat Ibnu Abbas, katanya: "Aku dengar Rasulullah SAW bersabda: "Bermula orang meninggalkan solat itu, bukanlah dia daripada golongan Islam(kafir). Allah tidak terima tauhid dan imannya dan tidak ada faedah sedekah, puasa dan syahadatnya."


Tiga perkara sewaktu hendak mati / ketika nazak
  1. Dimatikan dalam kehinaan.( rohnya dicabut dengan kasar dan tidak ada belas kasihan)
  2. Dimatikan dalam keadaan sangat lapar.( bukan kerana tiada makanan, tetapi nafsunya tiada lagi, perut lapar tetapi tidak dapat makan sesuatu kerana sakit ketika roh akan keluar.)
  3. Dimatikan dalam keadaan sangat kehausan walaupun dituangkan air kekerongkongnya sebanyakmanapun

Tiga perkara sewaktu dalam kubur
  1. Dihimpit tanah dalam kuburnya sehingga keadaan tulang selangkanya remuk sama sekali
  2. Tuhan memerintahkan malaikat Munkar dan Nankir menyiksanya sehingga hari kiamat.
  3. Didatangkan Allah seekor ular besar bernama Shwaun-ra'/ Suja’ull-Akra . yang matanya daripada api, mempunyai tangan dan berkuku besi, dengan membawa alat pemukul dari besi berat.Ia akan berkata, kepada si mati dengan suaranya bagai halilintar: "Aku disuruh oleh Allah memukul engkau sebab meninggalkan solat dari Subuh hingga Zuhur, kemudian dari Zuhur ke Asar, dari Asar ke Maghrib dan dari Maghrib ke Isyak hingga Subuh." Lalu Suja'ul akra' terus memukul mayat orang yang meninggalkan solat dan setiap kali dipukul, mayat itu terbenam ke dalam bumi beberapa ratus hasta.Kemudian dikeluarkan mayat itu dengan kuku besinya lantas ditanya lagi dan dipukul lagi hingga hari kiamat.
tiga perkara sewaktu bertemu dengan Tuhan
  1. Datang malaikat menyeksanya dengan rantai panjang. Rantai itu diikat ke leher orang yang meninggalkan solat serta dimasukkan ke mulutnya dan dikeluarkan melalui duburnya. Kemudian rantai itu ditarik dan disentap. "Malaikat yang menghelanya berteriak: Inilah balasan bagi orang meninggalkan solat yang difardukan. Kemudian orang itu ditarik serta dilemparkan ke neraka bernama Saqar."
  2. Orang yang tidak menunaikan solat tidak akan mendapat keampunan Allah.
  3. ketika dibangunkan semula pada hari kebangkitan, Allah tidak menaruh rahmat dan belas kasihan kepadanya. Firman Allah bermaksud; "Mereka yang mensia-siakan solat dan mengikuti hawa nafsu kepada kejahatan, maka tetaplah mereka jatuh ke dalam satu telaga api neraka." (Surah Maryam, ayat 59)
Kesimpulannya
Meninggalkan solat secara sengaja tanpa keuzuran yang dibenarkan oleh syarak bukanlah satu perkara yang remeh. Ianya membabitkan status Islam atau Kafir, Neraka atau Syurga. Ketahuilah bahawa solat itu adalah wajib ‘ain dan tiada yang terkecuali darinya walaupun sebesar mana kedudukannya di dunia ini dan di mata masyarakat. Mengabaikannya bermakna anda mengundang kecelakaan yang amat buruk, maka berwaspadalah kalian semua.