Tuesday, December 28, 2010

Nik Aziz Mati & Nik Aziz Hidup!


Warisan Tamar
28 Disember 2010, Selasa


GEMPAR! Memang gempar apabila dimaklumkan bahawa hamba Allah bernama Nik Aziz Nik Mat telah meninggal dunia. Menjadi gempar lagi bilamana hamba Allah yang lain iaitu Nik Aziz Nik Mat juga berkata beliau belum mati! Jadi siapa yang mati? Memang benar sebenar-benarnya Nik Aziz Nik Mat sudah meninggal dunia...sepertimana dilaporkan oleh akhbar. 

Kisah sebenarnya adalah seorang hamba Allah bernama Nik Aziz Nik Mat telah meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya. Cerita kemalangan ini ada disini. Ia sama sekali tidak berkaitan dengan Nik Aziz Nik Mat yang sedang sakit dan belum mati. Nik Aziz Nik Mat seorang hamba Allah yang menjadi Menteri Besar Kepala sudah perasan bahawa para blogger menulis berita kematiannya. Nik Aziz Nik Mat ini menuntut orang terlibat supaya meminta ampun dan maaf. [Ramai yang sudah diampunkan oleh beliau! termasuk Elizabeth Wong yang tertangkap gambarnya yang mengerikan itu] Kata Nik Aziz Nik Mat yang masih hidup ini, orang sudah memfitnahnya mati! Soalan: Kenapa takut mati ke?

Demikianlah kisah Nik Aziz Nik Mat antara hidup dan mati. Apabila rasa riak dan takbur, kita selalu ingat dunia ini kita seorang yang punya hatta nama kita pun kita ingat kita seorang di dunia ini! Maafkanlah pemikiran nyanyuk seperti ini...kesian pada orang tua! Orang tua begini lagi ditegur lagi buang tebiat...So, biarkanlah!

Teringat dengan keceluparan Azmin Ali bila berkata tentang Tun Mahathir yang dimasukkan di hospital semasa lawatan Tun Mahathir ke Australia...Katanya Tun Mahathir tersungkur di bumi Australia! Rasanya kalau Azmin berani mengata tentang Nik Aziz Nik Mat, sudah tentu Azmin Ali kena sumpahan Nik Aziz Nik Mat!

# Tahniah kepada TS Isa Samad atas lantikan sebagai Pengerusi FELDA yang baru!

1 comment:

warisantamar @ KualaLumpur said...

BR,
Beres diatur...salam perjuangan!